موثرترین تاکتیکها برای ارتباط با مشتری
قسمت دوم
۴- پرسش از مشتری (Ask question)
پرسش از مشتریان به ما در فهم نیازها و خواستههای ایشان کمک می کند. ما با پرسش های صحیح، ما به پرسش های صحیح، مدیریت گفت و گو را به عهده خواهیم داشت. حتی می توانیم با طرح سوالات بجا و صحیح، مشتریانی که در حالت گارد یا بی تفاوتی هستند را وادار به صحبت کنیم و به این طریق آن ها را به سمت فازهای همراهی و همدلی هدایت کنیم. حتی امروزه میگویند مشاور خوب کسی است که سوالات خوب طرح می کند. با پیش بینی سوالات هدفمند و تیزهوشی در طرح سوالات مناسب که از لابه لای کلمات مشتری به ذهن ما می رسد، در ارتباطات شایسته تلاش کنیم.
۵- صحبت با دیگران (Talk to others)
یکی از نکاتی که بازاریابان و فروشندگان باید در نظر بگیرند، این است که در میز مذاکره فقط با رئیس تیم مقابل صحبت نکنید بلکه، با چرخاندن نگاه خود و همچنین به حرف گرفتن سایر افراد، به صورت منظم در مشارکت جمعی آنها اقدام کنید. این عمل باعث می شود که تمام افراد احساس مهم بودن بکنند و این احساس سبب شادی درون آن ها میشود و حتی می دانیم که انسان ها وقتی شاد هستند، بیشتر خرید میکنند. همچنین همیشه به ویزیتور ها که به مغازه ها، داروخانه ها، عطاری ها و ... مراجعه میکنند توصیه میکنم که هیچگاه نقش شاگرد مغازه ها را دست کم نگیرید.
با نگاه کردن به آن ها به هنگام صحبت با صاحب مغازه و نظرخواهی و احترام به شاگرد ها، به آن ها نشان دهید که برای شما مهم هستند. چون به راستی چنین هم هست. این را بدانیم که آنها ممکن است قدرت تصمیم گیری نداشته باشند، اما حتماً قدرت تصمیمسازی دارند. آنها نیز نیروهای تاثیرگذار بر رئیس خویش هستند. پس به آنها نهایت احترام را بگذارید و با ایشان دوست شوید. آنها سپس خود تسهیل کننده ی شما در راستای هدف های فروشتان خواهند بود.
۶- همدلی (Empathize)
همدلی یعنی اینکه از زاویه نگاه فرد مقابل هم به موضوع بنگرید. خودتان را به جای همسرتان، فرزندتان، رئیستان، کارمندتان، مشتریان و ... بگذارید و از خود بپرسید اگر من به جای او بودم، از خودم چه انتظاراتی داشتم و سپس که به آن انتظارات فکر کردید، حال از خود بپرسید خوب حالا که این طرف هستم چقدر از آن انتظارات را خودم انجام می دهم. این تکنیک ما را تکان می دهد و به خود می آورد.
من مطمئن هستم اگر همین تکنیک خانواده به خانواده ها آموزش داده شود بسیاری از درگیری های بین زوجین حل خواهد شد و هر کس فقط از زاویه ی دید خود به موضوع نگاه نمیکند.
بیایید تکنیک همدلی و کل روش L.O.C.A.T.E را در روابط شخصی و سازمانی و در هنگام ارتباط با مشتری به طور صحیح به کار بریم و از برکات و ثمرات ارزشمند آن ها بهره مند شویم.
برایخواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.
https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w
شماره تماس: 09123135447
نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان
[ بازدید : 188 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]