موثرترین تاکتیکها برای ارتباط با مشتری
قسمت اول
در این مبحث، در مورد روش L.O.C.A.T.E در ارتباطات موثر با مشتریان توضیح می دهیم. این تکنیک حروف اول شش واژه به شرح زیر می باشد:
۱. گوش کردن به مشتری (Listen)
۲. نگاه کردن به مشتری (Observe)
۳.ترکیب با شرایط محیطی (Combine)
۴.پرسش از مشتری (Ask question)
۵.صحبت با دیگران (Talk to others)
۶.همدلی (Empathize)
حال تک تک موارد را با هم بررسی می کنیم
۱. گوش کردن به مشتری (Listen)
یکی از ایرادات بسیاری از بازاریابان و فروشندگان این است که مسلسل وار برای مشتری حرف می زنند، غافل از اینکه مشتریان بیشتر دوست دارند ما به حرف آنها گوش دهیم و متوجه شویم که خواستههای ایشان و تقاضایشان چیست؟
هنر گوش کردن یکی از مهمترین مهارت هایی است که بازاریابان و فروشندگان حرفه ای به صورت پیوسته در خویش تقویت می کنند. آنها با گوش کردن موثر به صحبتهای مشتری، میتواند از علایق و سلایق آنها بیشتر اطلاع یابند تا بتوانند با راهنمایی صحیح ایشان و توجه به نکاتی که آنها را خوشنود می سازد، مدیریت مذاکره را برعهده داشته باشند و به توافق مبتنی بر رابطه برد طرفین برسد.
۲. نگاه کردن به مشتری (Observe)
یکی از اصول اساسی در برقراری ارتباط موثر، نگاه کردن به مشتری است. وقتی که ما با نهایت احترام و نرمی به مشتریان خویش نگاه می کنیم، طوری که اعتماد به نفس خود را نیز به آنها نشان می دهیم، موفقیت بیشتری در ارتباطات خواهیم داشت. دزدیدن نگاه می تواند این موضوع را به ذهن مشتری منتقل سازد که ما به حرفهای خویش ایمان نداریم، به همین دلیل از تلاقی نگاه خویش با آنها نگران هستیم. پس مدیریت نگاه، یکی از اصول اساسی در ارتباطات موثر است.
۳- ترکیب با شرایط محیطی (Combine)
ترکیب با شرایط محیطی از موارد با اهمیت است. منظور این است که محیط در فرآیند انتقال پیام بسیار موثر است. برای مثال وقتی که سر و صدا در محل مذاکره بالا باشد، اثربخشی ارتباط کم می شود. یا وقتی که فضا بیش از حد معمول سرد یا گرم باشد، افراد می خواهند سریع تر از آن فضا خارج شوند، بنابراین از بهرهوری گفت و گو و مذاکره کاسته خواهد شد.
برایخواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.
https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w
شماره تماس: 09123135447
نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان
[ بازدید : 191 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]